Sydney is wel eens de moeite - Reisverslag uit Sydney, Australië van Christoph & Aurélie - WaarBenJij.nu Sydney is wel eens de moeite - Reisverslag uit Sydney, Australië van Christoph & Aurélie - WaarBenJij.nu

Sydney is wel eens de moeite

Door: Christoph

Blijf op de hoogte en volg Christoph & Aurélie

28 September 2007 | Australië, Sydney

Beste vrienden en vriendinnen,

eindelijk heb ik even de tijd om wat te schrijven.

De vlucht naar Australië was tamelijk lang (26 uur onderweg waarvan 22u vliegen) maar ik heb lekker veel kunnen slapen, dus viel dat al bij al nog goed mee.
Ik had wel gehoopt samen met Tim te kunnen vliegen, maar dit is spijtig genoeg niet goed gelukt bij Tim. Die arme jongen heeft zelfs een nachtje (ongewild) in Bankok gespendeerd tussen alle neerbuigende en op geld beluste kleinere mensjes. Man man, was hij content dat hij eindelijk - een dag later - in Sydney landde.

Maw, ik was dus al in Sydney de zondagochtend om 5u15 lokale tijd. Tegen dat ik met pak en zak naar mijn hotel liep zag ik dat er een heleboel straten afgesloten waren en er een paar lopers voorbijliepen. Ik dacht, alsjemenou zeg. En vermits de vermoeidheid eigenlijk wel goed meeviel ging ik mij vlug wat opfrissen en snel van de stad genieten en te weten komen wat er hier allemaal gaande is. Wel wel, had ik dat geweten had ik die dag dus kunnen meedoen aan de marathon van Sydney: dat zou pas origineel geweest zijn. Tedju, ik heb het gemist. Maar ipv dit, heb ik dus veel tijd gespendeerd aan den tourist uit te hangen en dus ben ik maar de bekende brug vlak voor het Opera gebouw opgeklommen (een duur grapje, maar een prachtig uitzicht) zie foto's.

Na een dagje verkennen en - mij kennende - heel de stad rondlopen en ook enkele uithoeken verkennen was ik s avonds toch wel tamelijk moe en ben dus relatief vroeg gaan slapen. heb toch nog een filmpje gekeken (Buitenspel op dvd - dank aan MC !!). Ik moest de volgende ochtend vroeg opstaan, aha, want den Tim zou dan uiteindelijk ook arriveren. (6u30 aan mijn deur). Content dat hij was met een doucheke.

Na nog een volledige dag zijn we dan maar met pak en zak nog maar eens naar de luchthaven om naar Brisbane (de plaats waar ik werk) te vliegen.

Sydney was prachtig. Nog niet zo rijk aan cultuur, maar mooie wolkenkrabbers met een prachtige skyline en dienen Opera, dat geeft toch wel iets. Vanallerlei volk kom je hier tegen, en je krijgt niet zo zeer den indruk je buitengesloten te voelen : je zit half in Amerika, half Engeland en dan nog een mengelkroes van een paar andere nationaliteiten.

Geniet nu maar van de foto's,
Het gaat ons goed

Christoph